BBB Maastricht presenteert jaarkalender

Horeca vakevent BBB Maastricht is meer dan een beurs. De merknaam BBB staat voor een horeca platform met als ambitie om een wezenlijke bijdrage te leveren aan succes voor de horeca. Naast het succesvolle driedaagse vakevent BBB Maastricht worden gedurende het jaar andere activiteiten georganiseerd.

Eerste Bakfestival van Nederland in MECC Maastricht

Vrijdag 27 t/m zondag 29 oktober vindt in MECC Maastricht ‘Bakfestival’ plaats. Drie dagen lang kunnen bezoekers deelnemen aan verschillende demo’s, workshops, masterclasses, battles en proeverijen. Daarnaast krijgen producenten, leveranciers en distributeurs de kans hun producten en diensten aan duizenden bakfanaten te tonen. Tijdens het evenement kunnen bezoekers zich oriënteren op alles wat er op bakgebied te vinden is en krijgen ze de mogelijkheid om bakspullen, keukenapparatuur en lekkernijen te kopen. Niemand minder dan Edwin Klaasen, oprichter en eigenaar van Desemenzo en auteur van 'Ik bak geweldig, jij trouwens ook' en toppatissier Hidde de Brabander, bekend van onder andere 24Kitchen, Masterchef en zijn label Dreams of Magnolia, hebben zich als ambassadeur aan het evenement verbonden.

Vakexperts met een missie
Zowel Edwin Klaasen als Hidde de Brabander twijfelde geen moment toen ze gevraagd werden om ambassadeur te worden. Allebei hebben zij kennisoverdracht als missie en zijn ze actief als columnist, schrijver van boeken, gastdocent bij verschillende opleidingen en in het geven van workshops. Als ambassadeur adviseren zij de organisatie over de programmering en helpen zij om de masterclasses, workshops en andere onderdelen verder te ontwikkelen. Concept director Evelien Bouten: ‘We zijn enorm trots en blij dat Edwin en Hidde zo enthousiast zijn over dit evenement. Zij gaan met ons het concept verder perfectioneren en meedenken over de invulling van het programma. Samen met deze experts gaan we de crème de la crème naar Maastricht halen en zorgen voor een geweldige line-up. En natuurlijk zijn Edwin en Hidde zelf ook drie dagen actief tijdens de vele demo’s en workshops’.

Co-productie
Bakfestival is een co-productie van MECC Maastricht en EvelienWerkt! De keuze voor Maastricht als locatie van Bakfestival was niet voor niets, aldus Evelien: ‘Maastricht profileert zich als dé bak- en vlaaistad van Nederland en bovendien ligt de stad dichtbij België en Duitsland, waar onze doelgroep zich ook bevindt. Na een aantal goede gesprekken met Rob van de Wiel en Frank Mimpen van MECC Maastricht hebben wij afgelopen november definitief besloten dat het MECC de perfecte locatie is voor Bakfestival.’

Bakfestival vindt plaats van vrijdag 27 t/m zondag 29 oktober 2017. Kaartjes zijn vanaf medio mei te kopen via de website www.bakfestival.nl

Succesvolle editie 3D Medical Expo

Maastricht, 2 februari 2017 –   De tweede editie van de 3D Medical Expo in MECC Maastricht was wederom een groot succes.  De organisatie heeft ruim 700 bezoekers mogen verwelkomen tijdens deze tweedaagse expo met in totaal meer dan 20 nationaliteiten. Onder de bezoekers bevonden zich chirurgen, tandtechnici, onderzoekers, fabrikanten en studenten uit binnen- en buitenland. Innovatieve startups en (inter)nationale exposanten toonden hun innovatieve technologieën op het gebied van 3D printing. Gelijktijdig aan 3D Medical Expo vonden vier conferenties plaats gericht op 3D printing in de medische en dentale branche. In de conferenties werd ingegaan op specifieke toepassingen van het printen van medische implantaten, medicijnen, dental en biomedisch materiaal.

Stem op BBB Maastricht

BBB Maastricht is in de race voor de Gouden Giraffe Event Awards in de categorie Beurzen. De nieuwe opzet van het succesvolle driedaagse horeca event is afgelopen oktober zeer goed ontvangen. We zijn dan ook verheugd dat we meedingen voor deze prestigieuze prijs voor effectieve, onderscheidende evenementen.

De Tattoo, Body Art en Street Art Conventie in Maastricht komt er weer aan!

De Tattoo, Body Art en Street Art Conventie in Maastricht komt er weer aan! In het weekend van 18 en 19 februari a.s. vindt dé tattoo beurs van het zuiden voor de vierde keer plaats in het MECC Maastricht.

Kingsland Festival 2017 in MECC Maastricht

KINGSLAND ORGANISEERT GROOTSTE EENDAAGSE DANCEFESTIVAL VAN NEDERLAND

Tijdens Koningsdag 2017 gaat de organisatie van Kingsland Festival op maar liefst vijf locaties tegelijkertijd feestvieren, te weten: Amsterdam, Den Bosch, Groningen, Maastricht en Twente. Dit ter ere van het vijfjarig bestaan van het festival. Met vijf locaties, 150.000 verwachte bezoekers, ruim 500.000 vierkante meter en zo'n 150 dj's en artiesten is Kingsland het grootste eendaagse dancefestival van Nederland.

26.648 bezoekers op InterClassics Maastricht

MAASTRICHT, 15 januari 2017 – Afgelopen dagen bezochten 26.648 kopers en liefhebbers InterClassics Maastricht. Voor de 24ste keer organiseerde MECC Maastricht dit weekend de beurs die inmiddels haar plek heeft verdiend tussen de grote internationale oldtimerevenementen. Met 70 jaar Ferrari als hoofdthema kijkt de organisatie wederom terug op een geslaagde beurs voor zowel de exposanten als bezoekers.

Wereldkampioen Van Gerwen aanwezig tijdens Dutch Darts Masters in MECC Maastricht

Michael van Gerwen is maandag wereldkampioen darts geworden. De 27-jarige Brabander klopte in de finale in Londen titelverdediger Gary Anderson met 7-3. ‘Mighty Mike' won al een fenomenale halve finale van landgenoot Raymond van Barneveld. Alle drie de darters zijn aanwezig tijdens het Dutch Masters toernooi in MECC Maastricht, dat plaatsvindt van vrijdag 1 t/m zondag 3 september 2017.

MECC Maastricht en Mansveld Expotech (MX) verlengen samenwerking

MECC Maastricht en Mansveld Expotech (MX) hebben onlangs een nieuw contract beklonken. MX is daarmee ook de komende jaren de exclusieve huisinstallateur van MECC Maastricht voor evenementgebonden elektra.

MECC Maastricht lid prestigieuze branchevereniging UFI

De internationale brancheorganisatie UFI heeft officieel ingestemd met de toelating van MECC Maastricht als volwaardig lid. UFI is de vereniging van werelds grootste beursorganisatoren, beursgebouwen, internationale beursverenigingen en geselecteerde partners van de beurzenindustrie.

BOVEN